Mezőkövesdi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Az intézmény székhelye: 3400 Mezőkövesd, Hősök tere 14. szám.

Pályázatok


Határtalanul! Kárpátalja

Projekt címe: Verecke híres útján jöttem!
Pályázat azonosító száma: HAT-16-01-0077
Támogatás összege: 1215000 Ft
Támogatás intenzitása: 100%
Tervezett befejezés dátuma: 2017. 04.22.

A Határtalanul pályázat keretében mi, a Szent Imre Tagiskola diákjai Kárpátaljára utazhattunk. Rengeteg előkészület után április 19-én reggel buszra szálltunk, és nekivágtunk a kalandosnak és tanulságosnak ígérkező útnak. Az egyik pihenő alkalmával megalakítottuk a csoportokat, akik mind a négy nap alatt együtt oldották meg a különböző feladatokat. Első állomásként megtekintettünk két Ungvári székesegyházat, majd a városban maradva szét néztünk kissé. Többek között láttuk az Ung folyót és a hidat rajta, a régi zsinagógát és egy Petőfi szobrot is. Valamint szintén itt ellátogattunk a skanzenbe, ahol Kárpátalja minden tájegységéről megtekinthettünk egyes házakat és épületeket. Sajnos az idő nem volt valami kedvező, ezért igazán örültünk, hogy visszaszállhattunk a buszra, ám kissé csalódottan fogadtuk, hogy sajnos még a Munkácsi várat is megkel tekintenünk. Izgalmas volt az idegenvezetés, ám a széltől és esőtől nem igazán tudtunk figyelni. Hálás pillantások közepette szálltunk vissza a járművünkre, ami immáron a szállásunkra fuvarozott minket. Itt aztán elfoglaltuk a szobákat, elmentünk vacsorázni, majd elvégeztük az aznapra kiadott feladatainkra. Másnap reggel már fél nyolckor ébresztő volt, aminek nem volt túl nagy sikere, de beletörődtünk. Nyolc órakor már az étkezőben ültünk és a reggelinket fogyasztottuk, hiszen tudtuk, hogy hosszú nap vár ránk, amihez kell az energia. Elsőként a Szolyvai emlékparkba látogattunk el, ahol meghallgattunk pár szívszorító visszaemlékezést a munkatáborokból, és megkoszorúztuk a siratófalat. Következőként egy futó látogatást tettünk Polenán, ahol megkóstoltuk az ottani ásványvizet, majd elindultunk, hogy megtekintsük azt a helyet, ahol honfoglaló őseink is bevonultak a Kárpát-medencébe, vagyis a Vereczkei hágót. Az idegenvezetőnk nagyon megható beszéde után közösen elénekeltük a Himnuszt, és megkoszorúztuk az emlékművet. Sajnos az idő ekkor sem volt kegyes hozzánk, hiszen mindent hó vagy sár borított. Szerencsére a következő programunk már kellemesebb időjárási viszonyok között telt, hiszen Beregszentmiklóson közel sem volt olyan hideg mint a hegyekben és csapadékot sem kaptunk. Itt megtekintettük a várkastélyt, és végignéztük egy ágyú betöltését is elsütését is. Ezután visszatértünk a szállásra, és vacsora után ellátogattunk egy harmadik típusú múzeumba is, avagy egy bevásárló központba. Miután mindenki kivásárolta magát visszamentünk a kollégiumba és elvégeztük az aznapi feladatokat. A harmadik napot nagy izgalommal vártuk, hiszen két iskolába is ellátogattunk. Szóval reggeli után rögtön azzal kezdtük a napot, hogy ellátogattunk a Zápszonyi testvériskola diákjaihoz, amit igazán élveztünk. Jót beszélgettünk az ottani diákokkal és beavattuk egymást a külhoni és a hazai életbe. Igazán jól éreztük magunkat. Miután elfogyasztottuk ebédünket a kollégiumban, elindultunk Nagyberegre, ahol a református líceumban megtekinthettük a művészkerékpáros diákok bemutatóját, majd mi is kipróbálhattuk a speciális bringákat. Innen átmentünk az ottani gimnáziumba, ahol megnézhettük, hogy az ottani lányok hogyan tanulják meg a híres beregi szőttes készítését, és azt is megtudhattuk, hogy a fiúk fafaragást tanulnak. Innen már siettünk is tovább Csetfalvára, ahol megnéztük a fakazettás református templomot, majd innen Tiszaújlakra mentünk, ahol a Turul szobrot csodáltuk meg. Innen aztán utunk a szállásra vezetett, ahol vacsora után megcsináltuk az utolsó este feladatait. Negyedik nap kissé szomorkásan ébredtünk, hiszen tudtuk, hogy ez az utolsó nap, és innen már csak hazafelé vezet utunk, ám arra nem számítottunk, hogy még utolsó napra is ennyi programot szerveznek nekünk. Reggel és csomagolás után már el is indultunk, hogy felfedezzük a szállásunkat adó Beregszászt. Először együtt ellátogattunk a legnagyobb református templomba, ahol aztán megkaptuk a feladatunkat, ami pedig a város nevezetességeinek felfedezése volt egy-egy térkép alapján. Csoportokra bomlottunk és így keresgettük a helyszíneket, valamint minden csapat felkészült egy-egy helyszínből, melyet később előadtunk a többieknek. Miután szinte mindenki hiánytalanul teljesítette a feladatot bementünk a II. Rákóczi Ferenc Főiskola épületébe, ahol megtartottuk az előadásokat, értékeltük egymást, megoldottunk még egy utolsó feladatot, és végül elénekeltük kirándulásunk „hivatalos” dalát a Nélküledet. Ezután elfogyasztottuk utolsó ebédünket odakint, és utoljára meglátogattunk egy harmadik típusú múzeumot. A hazautazás során minden nagyon jól ment, bár kissé sokat kellett várunk a határon az ellenőrzésre. Összességében nagyon jól éreztük magunkat, nagyon sokat tanultunk, sőt szórakoztunk is. Főleg azt tanultuk, hogy a hazaszeretet mennyire fontos, és hogy a kint élő magyarok mennyire büszkék is arra, hogy magyarok.

Varga Boglárka, Vámos virág, Vizi Kristóf Levente

A Határtalanul program keretében / Hat-16-01-0077/ a Mezőkövesdi Általános Iskola és Művészeti Iskola Szent Imre Tagiskolája 38 diákja rendkívül változatos és szívmelengető kiránduláson vett részt a Kárpátalján 4 napig. Tanulónként közel 32 ezer Ft támogatást kaptunk az Emberi Erőforrások Minisztériumától. Számtalan látnivaló várt bennünket Ungváron, Munkácson, Beregszászon, Nagyberegen, Beregszentmiklóson, Tiszaújlakon. Ellátogattunk Szolyvára , ahol a „málenkij robot” elhurcoltjainak emlékműve áll, amit megkoszorúztunk. András bácsi -az idegenvezetőnk - szívhez szóló mondatokat fogalmazott meg a Vereckei-hágó emlékművénél, ahol koszorúztunk a honfoglaló őseink emlékére, és elénekeltük a Himnuszt. A zápszonyi iskolában különböző órákon vettünk részt, ismerkedtünk az ottani gyerekek életével, közösen énekeltük: „Mi egy vérből valók vagyunk”. Ezt így is éreztük. Minden nap csoportonként változatos feladatokat oldottunk meg. Nagyon sok új ismeretet, barátot szereztünk. Szívünkben szép emlékeket őrzünk e kirándulásról, s az idegenvezetőnk egyik elszavalt versével emlékezünk az itt töltött napokra:

„Testvéretek vagyunk s idegen mégis,
Itt szent, visszhangosabb a hang s a vér is.
A vizek zengve tört sziklákat visznek
Akik itt élnek, erősebben hisznek.

A mi hazánk a fenyőfák hazája,
Most csonka ország vérsikolyos szája,
A magyaroknak itt sírokat ásnak,
Akik itt születtek, mindig visszavágynak.”

Szent Imre Tagiskola kirándulásán részt vett tanulók és tanáraik

Határtalanul

,,Határtalanul” Felvidéken

Projekt címe: Jobban tudod, merre mész, ha tudod, honnan jöttél
Pályázat azonosító száma: HAT-15-05-0416
Támogatás összege: 1. 221. 000. Ft
Támogatás intenzitása: 100%
Tervezett befejezés dátuma: 2015. 11. 02.

Iskolánk - az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett,,HATÁRTALANUL” című PROGRAM sikeres pályázata alapján - 4 napos kiránduláson vettünk rész Felvidéken. Az első nap Kassa város nevezetességeit fedeztük fel, megnéztük a Miklós-börtönt, az Orbán-tornyot, Szent Erzsébet dómot, majd a Rákóczi-féle Rodostó-ház kiállítását tekintettük meg. Ezután Nagyráskán egy állatfarmon lovagolni tanultunk. A szállásunk Deregnyőn volt. Másnap Leleszen a Premontrei apátság templomában voltunk, majd a Makovecz Imre által tervezett Községházában a polgármester vendégei lehettünk. Délután Doboruszkán érdekes történeteket hallgattunk meg a Dobó családról. Jártunk még Szirénfalván egy skanzenben, Királyhelmecen egy magyar iskolában órát látogattunk és beszélgethettünk az ott élő gyerekekkel,akiknek ajándékot is vittünk. Jártunk Borsiban, a kastélyban egy rendhagyó előadást hallgattunk II. Rákóczi Ferenc életéről. Bodrogszerdahelyen, a Vécsei kastélyban a Kossuth emléktáblánál koszorút helyeztünk el. Tőketerebesen egy gyönyörű parkban az Andrássy-mauzóleumot láttuk. Rövid túrát tettünk Zemplén és Kövesd várában. Szép emlékekkel és élményekkel érkeztünk haza. Mezőkövesdi Mező Ferenc Tagiskola 7. osztályos tanulói

Kirándulás ,,Határtalanul”

Projekt címe: Egy nyelvet beszélünk
Pályázat azonosító száma: HAT-15-05-0413
Támogatás összege: 922 840 Ft
Támogatás intenzitása: 100%
Tervezett befejezés dátuma: 2016. 04. 04.

2016. április 4-én nagy izgalommal indultunk Erdélybe. Hosszú utazás után végre Nagyvárad főterével és épületeivel ismerkedtünk meg, majd délután Nagyszalontán Arany János Múzeumban, majd a költő szülőházában jártunk. Estére a szálláshelyünkön a diákotthonban lakó gyerekekkel ismerkedtünk meg.

2. nap reggel a helyi temetőben Arany János rokonainak sírját kerestük meg egy hosszabb sétával. Ezután Aradon a Minorita templom épületében Jézusról hallgattunk érdekes történeteket. A város főterén a 13 aradi vértanú emlékművét néztük meg, majd a vesztőhely emlékművénél eljátszottuk a vértanuk kivégzését.

Délután Déva vára emelkedőjével kellett megküzdenünk, Ildi nénivel közösen szavaltuk a Kőmíves Kelemen című ballada néhány versszakát.

A 3. nap újult erővel először Vajdahunyad várában tettünk egy nagy időutazó túrát, majd Erdély fővárosának, Gyulafehérvárnak nevezetességeit, történelmi emlékeit ismerhettük meg.

Az utolsó nap Nagyenyeden, a református kollégiumban a két fűzfa történetét hallgattuk meg és egy közeli templom stílusát határoztuk meg. Ezután Marosilyén Bethlen Gábor erdélyi fejedelem életével ismerkedtünk meg. Tovább utazva Máriaradna híres búcsúhelyét látogattuk meg.

Este, amikor haza érkeztünk, szomorú szívvel váltunk el egymástól.

Köszönjük a lehetőséget az Emberi Erőforrások Minisztériumának és az utazás szervezőjének, a Scool- túra Kft-nek.

7. osztály

Mezőkövesdi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola


Határtalanul

Projekt címe: Mi is magyarul beszélünk
Pályázat azonosító száma: HAT-14-01-0105
Támogatás összege: 1.252.200. Ft
Támogatás intenzitása: 100%
Tervezett befejezés dátuma: 2015. 06. 25.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma pályázatot hirdetett „Határtalanul” címmel, melyre iskolánk sikeresen pályázott. Így lehetőségünk volt 37 tanulóval és 4 fő pedagógussal megismerkedni a Szlovákiában élő magyar emberek mindennapjaival.

HATÁRTALANUL FELVIDÉKEN – ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ

2015. 05. 10-én Mezőkövesdről Felvidékre indultunk. Utunk első célpontja Kassa volt, ahová egy hosszú buszozás során meg is érkeztünk. A város orsó alakú főtéren sok régi épületet nézhettünk meg, többek között az Orbán tornyot, a Kassai dómot és a Nemzeti Színházat is. Ezután Borsiba mentünk, ahol II. Rákóczi Ferenc emlékháza áll. Pista bácsi, a múzeum gondnoka lelkesen mesélt nekünk a fejedelem gyermekkoráról. Este fáradtan Deregnyőre, a szálláshelyünkre érkeztünk. A vacsora után összegeztük a nap eseményeit.

Hétfő reggel újult erővel indultunk Zsuzsa nénivel, a felvidéki idegenvezetőnkkel Szlovák-Ukrán határhoz. Fényképezés után Szirénfalván megnézhettük, hogyan éltek ott az emberek a II. világháború idejében. Azután a busz elvitt minket Dobóruszkára, ahol megtekintettük Dobó István síremlékét. Ezek után Leleszre mentünk és ott megnéztük a Premantei rend székesegyházát. A következő utunk Királyhelmecre vezetett. A főtéren három Árpád-házi király szobra állt és a magyar korona turulmadárral a tetején. Végül visszatértünk a szállásra és a vacsora után a dokumentációs munka várt ránk.

A harmadik napon a szokásosnál hamarabb ébredtünk és a reggeli után a bodrogszerdahelyi iskola testnevelés óráján találtuk magunkat. Ezután a Vécsey kastélyhoz mentünk. Ott a szlovák szavakból is megtanulhattunk néhányat. Majd átmentünk a közeli játszóházba, ahol csapatépítő feladatokat kaptunk. A játék után benéztünk az ottani görög – katolikus templomba. A kövesdi várat is útba ejtettük. Annak megmászásából versenyt rendeztünk, amelyet Fekete Alex nyert meg. Szállásunk felé utazva a zempléni földvárral ismerkedtünk meg. Végül visszatértünk Deregnyőre, megvacsoráztunk és megbeszéltük a látottakat.

A negyedik napon, szerdán, a reggeli után körbejártuk Deregnyőt, megnéztük a Lónyai kastélyt. Ezután Nagyráskán, egy farmon megismerhettünk néhány állatot közelebbről is. Megtekintettük a helyi gyűjtésű néprajzi múzeumot. Végül lovaglásra is volt lehetőségünk. Ezek után Tőketerebesre buszoztunk. Az Andrássy család kastélyában megnéztük az állandó kiállításokat, majd megcsodáltuk az angol és a francia parkot. Végül hazaértünk Mezőkövesdre csupa szép élményekkel.

Panyi Blanka Szlatki Tímea

HATÁRTALANUL ERDÉLYBE – ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ

Iskolánk – a mezőkövesdi Mező Ferenc Tagiskola- 34 tanulója és 3 kísérő pedagógusa a Határtalanul pályázat keretében május 29. és június 02. között erdélyi kiránduláson vett részt.

A négy nap alatt rengeteg program keretében felejthetetlen élményekkel gazdagodtunk.

Megismerhettük a határon túli magyarság életét, mindennapjaikat, bejárhattuk a történelmi Magyarország több jelentős városát, fontos események színhelyeit. Nagyváradon órákon keresztül ismerkedtünk a város nevezetességeivel.
Nagyszalontán is gazdag program várt ránk:
Arany János szülőháza, a Csonka-torony, az Emlékmúzeum, Arany Juliska sírja.
Itt találkozhattunk a gyermekotthon lakóival, akiknek – ugyanúgy, mint a dévai otthon lakóinak – sok-sok ajándékkal, meglepetéssel kedveskedtünk.

Az aradi városi sétánk során, a település szinte valamennyi híres emlékét megtekintettük.
Megmásztuk Solymos várának hegyét, láttuk Szoborsinban a román király kastélyát, Marosillyén Bethlen Gábor szülőházát. Vajdahunyad vára csodálatos volt, felejthetetlen maradt számunkra.
Csernakeresztúron szász tájházba látogattunk.
Feljutottunk Déva várának romjaihoz is.
Gyulafehérvár székesegyházában a Hunyadiak sírját láthattuk, de sétánk során voltunk ortodox templomban, a Diadalívnél és a várat is körbejártuk.
A nagyenyedi kollégiumban sok érdekes dolgot láthattunk meg a vár, a kollégium és a város történelméről.
Mindenkinek egyik legnagyobb élménye a tordai sóbánya volt.
Királyhágón még megálltunk, és vásárolgattunk.
Késő este értünk haza, fáradtan, de felejthetetlen élményekkel gazdagodva.

Köszönjük a támogatóinknak ezt a négy napot!




A MEZŐKÖVESDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS
ALAPFOKÚ MŰVÉSZETI ISKOLA
INNOVATÍV FEJLESZTÉSE
AZONOSÍTÓ SZÁM: TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0237

  • A TÁMOGATÁS ÖSSZEGE: 12 MILLIÓ FORINT
  • TÁMOGATÁS INTENZITÁSA: 100%
  • A PROJEKT TARTALMÁNAK BEMUTATÁSA:
    • KEZDETE: 2015.05.01
    • VÉGE: 2015.10.31.
    • Projektmenedzser: Gál János
    • Pénzügyi vezető: Ócsai Zsuzsanna
  • SZAKMAI TEVÉKENYSÉGEK
    • Szabadtéri jellegű mozgásos tevékenységek 5 alkalommal 450 fő diák bevonásával
    • Kerékpáros sporttábor 1 alkalommal 30 fő diák bevonásával
    • Nyelvi tábor 2 alkalommal 60 fő diák bevonásával
    • Közlekedési nap szervezése 2 alkalommal 180 fő diák bevonásával
    • Pedagógiai kultúra folyamatos fejlesztését elősegítő tanártovábbképzések
      megvalósítása 15 fő pedagógus bevonásával

TIOP 1.1.1-07/1-2008-0097
"Informatikai infrastruktúra fejlesztése
a Mezőkövesd Város Önkormányzata
által fenntartott intézményekben"
tiop

TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0542
"Referencia-intézmények országos hálózatának
kialakítása és felkészítése""
nfu

"Tanuljunk együtt!"

Projekt megvalósításának kezdete: 2012. március 01.
Projekt fizikai befejezése: 2012. október 31.
Projekt megvalósítása: 2012. november 30.
Fenntartási kötelezettség: befejezéstől számított 5 év
Keletkezett dokumentumok megőrzése: 2020. december 31.
Elnyert támogatás a Székhely Intézményben: 4 millió Ft
Támogatási intenzitás: 100%

Projektmenedzsment:
  • projektvezető:Gál János
  • pénzügyi vezető:Ócsai Zsuzsanna
Főbb projekttevékenységek:
  • nyilvánosság biztosítása, tájékoztatás
  • tantestületi felkészítés
  • vezető és pedagógus továbbképzés
  • belső, intézményi műhelymunka
  • eszközbeszerzés
Továbbképzések:
  • Részvétel továbbképzésen, amely felkészít a referencia-intézményi szolgáltatás szervezeti feltételrendszerének kialakítására (15 óra)
  • Részvétel továbbképzésen, amely a referencia-intézmény mintaértékű eljárásainak adaptációját támogató tevékenység módszertanát mutatja be; refernciahelyi mentor-pedagógusok felkészítése - egyéni (30 óra)
  • Részvétel felkészítésen, amely az intézményközi, horizontális tanulás megszervezését segíti; hálózati együttműködések és kapcsolatok (15 óra)
  • Részvétel felkészítésen, amely a leendő referencia-intézmény kínálatának szakszerű és eredményes megjelenítését segíti elő; PR-tevékenységek és célirányos kommunikáció (15 óra)
  • Választható képzés: Vezetőképzés a leendő refernciaintézmények menedzsmentje számára, elsősorban változásmenedzsment jelleggel, az új feladat tevékenységeire fókuszálva (30 óra)
  • Választható képzés: Együttnevelés: hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók, valamint sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelése (30 óra)
nfu02

TÁMOP-3.1.4
Bárdos Lajos Tagiskola

Mező Ferenc Tagiskola

Szent Imre Tagiskola

További - nem letölthető - önálló intézményi innovációk:
(Érdeklődni a 49/412-832-es telefonszámon, vagy az info@maamipsz.hu e-mail címen lehet)
  • Tananyagfejlesztés interaktív táblára a MÁAMIPSZ Szent Imre Tagiskolában
  • Az iskola délutáni sporttevékenységének programja az alsó tagozaton
  • Az óvoda-iskola átmenet komplex fejlesztési programja Mezőkövesden
  • Digitális tanulói portfólió bevezetése felmenő rendszerben az ált. isk. 1. és 5. évfolyamán
  • Tananyagfejlesztés interaktív táblára
  • Megyei informatikai verseny szervezése
  • Költségvetési tervező program a MÁAMIPSZ intézményeiben
  • Pályaorientáció és középiskolai továbbtanulás fejlesztési lehetőségei a MÁAMIPSZ intézményeiben
  • A MÁAMIPSZ intézményszerkezeti átalakítása

Megújuló iskolánk

Mezőkövesd Város önkormányzata 2009-ben megnyerte
a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében benyújtott,
az Európai Unió támogatásával megvalósuló,
a „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” című
iskolamegújító pályázatot
(TÁMOP 3.1.4).

A pályázat átfogó célkitűzései a következők:
  • A közoktatás alapozza meg a gazdasági növekedést azzal, hogy jobb minőségű, felkészültebb munkaerőt bocsát ki – versenyképesség javítása az alkalmazható tudás fejlesztésével.
  • A hangsúly a tanulók egyéni eredményességére és sikerességére helyeződjön – az egyének szintjén teremtődjenek meg az egész életen át tartó tanulás feltételei.
  • A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása. Csökkenjen a szelekció és szegregáció, mérséklődjenek az oktatási egyenlőtlenségek.
  • Növekedjen az oktatási rendszer hatékonysága.
  • Komplex fejlesztés.

A fejlesztés alapelvei:
  • differenciálás,
  • tevékenységközpontúság,
  • módszertani sokszínűség,
  • változatos munkaformák,
  • digitális készségek.

A pályázat keretében a Bárdos Lajos Tagiskolában a következő innovációkat valósítjuk meg a 2009-2010-es tanévben:
  • Az 1. osztályban a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programcsomag bevezetése.
  • Az 5. a osztályban „Matematika” kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programcsomag bevezetése.
  • Az 5.a, a 6.a és a 8.b osztályban „Szociális-, életviteli- és környezeti” kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programcsomag és bevezetése.
  • A 7.b és 8.a osztályokban tantárgytömbösített oktatás a biológia, földrajz, fizika és kémia tantárgyakban.
  • Az 4. osztályban műveltségi terület (művészetek) tantárgyi bontás nélküli oktatása.
  • A 8.b osztályban három hetet meghaladó projekt megszervezése.
  • Az 6.b osztályban témahét megszervezése.
  • Az 5.a osztályban moduláris oktatási program megszervezése.

A pályázat keretében a Szent Imre Tagiskolában a következő innovációkat valósítjuk meg a 2009-2010-es tanévben:
  • Az 1.a osztályban a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programcsomag bevezetése
  • Az 5. a osztályban „Matematika” kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programcsomag bevezetése
  • Az 6.a, 6.b és 7.b osztályokban „Szociális-, életviteli- és környezeti” kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programcsomag bevezetése
  • Az 5.a osztályban IKT (info-kommunikációs technikák) kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programcsomag bevezetése
  • A 7.a és 7.b osztályokban tantárgytömbösített oktatás a biológia, földrajz, fizika és kémia tantárgyakban
  • A 3.a és 4.b osztályokban műveltségi terület (művészetek) tantárgyi bontás nélküli oktatása
  • A 7.b osztályban három hetet meghaladó projekt megszervezése
  • A 6.a osztályban témahét megszervezése
  • A 6.b osztályban moduláris oktatási program megszervezése

A pályázat keretében a Mező Ferenc Tagiskolában a következő innovációkat valósítjuk meg a 2009-2010-es tanévben:
  • Az 1.a osztályban a "Szövegértés-szövegalkotás" kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programcsomag bevezetése
  • Az 5. b osztályban "Matematika" kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programcsomag bevezetése
  • Az 5.a osztályban "Szociális-, életviteli- és környezeti" kulcskompetencia területen kompetencia alapú oktatási programcsomag és bevezetése
  • A 7.a és 7.b osztályokban tantárgytömbösített oktatás a biológia, földrajz, fizika és kémia tantárgyakban
  • Az 1.b, 3.a és 4.b osztályokban műveltségi terület (művészetek) tantárgyi bontás nélküli oktatása
  • A 7.a osztályban három hetet meghaladó projekt megszervezése
  • Az 5.a osztályban témahét megszervezése
  • Az 5.a osztályban moduláris oktatási program megszervezése

Mi várható mindettől?
  • alkalmazásképes tudás,
  • motivált tanulók,
  • egyéni tanulási utak kialakulása,
  • együttműködés és csapatmunka,
  • gazdagodó módszertani kultúra,
  • változatos tanulásszervezés,
  • befogadó iskola,
  • versenyképesség növekedése,
  • esélyteremtés.
mert...

Minden gyerek számít.
Minden gyerek tehetséges.